05 april, Huwelijksdienst Robin & Lotte 14.00 uur

25 april, Ouderencontactmiddag 14.00 uur

27 april, Aubade op het kerkplein 09.00 uur

28 april, Afsluiting winterwerk 10.00 uur

Zondagsschool "De Goede Boodschap"

Elke zondag komen we samen van 11.45-12.45 uur in  verenigingsgebouw ‘De Kandelaar’, Dorpsstraat 26 te IJzendoorn.
In de maanden juli en augustus hebben we zomervakantie. Verder hebben we geen zondagsschool op 1e Paasdag (omdat we de avond ervoor Paasviering hebben) en in de Kerstvakantie.

Wat doen we?:
We kunnen het ons goed voorstellen, dat u benieuwd bent hoe het eraan toe gaat op onze zondagsschool. Daarom organiseren we jaarlijks in de maand februari ‘open dagen’. Dan krijgen alle ouders de gelegenheid om een zondagsschooluur mee te draaien, zodat zij op de hoogte zijn van ons reilen en zeilen.
We hebben 2 groepen:
• Kinderen van 4-8 jaar
• Kinderen van 8-12 jaar

Kinderen van 4-8 jaar:
Alle kinderen krijgen, zodra ze op onze zondagsschool komen:
* Een linnen tasje met de afdruk van Noach en de ark.
* Een welkom-boekje, waar het reilen en zeilen van ons in staat en nog enkele liedjes die we heel vaak zingen.
* Een verwerkingsboekje. Deze groep gebruikt het verwerkingsboekje van de onderbouw, die we via het
Bondsbureau bestellen. Daarin staat de Psalm (en evt. de Bijbeltekst) die ze moeten leren, een korte samenvatting van de vertelling met daarbij enkele vragen, en een bijbehorende verwerking.
Het is de bedoeling dat zij dit werkje thuis (af)maken, zodat wij het de zondag daarna kunnen belonen met een sticker. Is de stickerkaart vol (10 stickers), dan mag je een kleinigheidje uitzoeken uit de cadeautjesdoos.
Daarnaast hebben we een puntensysteem voor de Psalm opzeggen/opzingen. Als je 80 punten gespaard hebt, krijg je een leesboekje.

Kinderen 8-12 jaar:
Bij de kinderen van 8-12 jaar gaat het verder in de lijn zoals het bij de onderbouw is geleerd. Wij gebruiken ook het verwerkingsboekje.  Wij beginnen met het zingen van de psalm die elke week geleerd wordt en daarna bidden we met elkaar.
Als we gebeden hebben praten we over het verhaal van de vorige keer. Vaak behandelen we een serie verhalen die op elkaar aansluit. Samen luisteren we dan naar het bijbelverhaal.
Na het bijbelverhaal wordt de psalm overhoort en de psalm voor de volgende keer uitgelegd. De kinderen maken de verwerking over het bijbelverhaal thuis. Bij de bovenbouw krijg je een leesboekje als je 100 punten hebt gespaart door de Psalm en de bijbeltekst op te zeggen en de verwerking te maken.
Wij zingen graag geestelijke liederen uit ‘Op Toonhoogte’. Kinderen die een muziekinstrument spelen begeleiden ons daar dan bij. Soms hebben we een Quizje over de verhalen die vertelt zijn. Na een uurtje danken we met elkaar en gaan we weer naar huis.

Kerstviering:
Op 25 december, ’s avonds om 18.30 uur houden wij de Kerstviering samen met alle andere clubs en verenigingen in de kerk. Als 25 december op zondag valt, vieren we Kerstfeest op 26 december.
De kinderen krijgen een boek, traktatie en een knutselwerkje mee naar huis.

Afscheid:
Van kinderen die 12 jaar zijn nemen wij afscheid tijdens het laatste zondagsschool uur voor de zomervakantie. Deze bijeenkomst vindt plaats in de kerk, waarbij iedereen van harte welkom is. De kinderen krijgen dan een Bijbel en een herinneringstegel.

Paasviering:
Op Stille Zaterdag om 18.30 uur vieren we, eveneens samen met alle andere clubs en verenigingen, in de kerk , de Opstanding van Jezus Christus uit de dood.
De kinderen krijgen dan een traktatie en een knutselwerkje mee naar huis.

Voorzitter: Mevr. A. Van Hal de Vree (0344-643338)

Hier kunt u de paasviering van 2e paasdag terugkijken

Zondag 21 april
De morgendienst gezegende dienst met de gastpredikant gewenst.
In de avonddienst gaat het over de vraag in hoeverre de wet is afgedaan door Christus. Volkomen vervuld. Volkomen de toorn van God en de eeuwige straf die  Gods Wet eist op de zonde gedragen en weggenomen voor ieder die in Jezus Christus geloofd. Daarom hebben ceremoniële wetten afgedaan. Maar houden wij niet al te snel toch weer bepaalde ceremoniën waarmee wij menen naast Christus iets te moeten aandragen? Andersom moeten we ons afvragen of we Gods wet willen doen uit dankbaarheid. Met Kol.2:16-23 hopen we uit Gods Woord te horen en te geloven wat God in Christus tot ons zegt door Zijn Geest.