Agenda

Voor alles geldt: Als de Heere wil en wij leven, dan zullen wij dit of dat doen. Jacobus 4: 15

.................................................................

05 april, Huwelijksdienst Robin & Lotte 14.00 uur

06 april, Waaljutten 09.30 uur

09 april, Gebedskring 19.15 uur

10 april, Vrouwenvereniging 19.30 uur

14 april, Preekbespreking na de dienst 20.00 uur

18 april, Bijbelkring (over de engelen) 20.00 uur

22 april, Open avond Bibliotheek 19.00 uur

23 april, Kerkenraadsvergadering 20.00 uur

24 april, Mannenvereniging 20.00 uur

25 april, Ouderencontactmiddag 14.00 uur

27 april, Aubade op het kerkplein 09.00 uur

28 april, Afsluiting winterwerk 10.00 uur

Zendingscommissie

Doel:
De zendingscommissie heeft als doel de gemeente zendingsbewust te maken.
Jezus zegt in Markus 16 : 15 : “Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evangelie aan alle creaturen”.

Zendingsavond:
Wordt één keer per jaar of in de twee jaren georganiseerd. Dan wordt iemand van de GZB of IZB of een andere zendingsorganisatie uitgenodigd. Het is altijd een avond voor de hele gemeente, voor groot en klein.

Evangelisatiewerk:
Met Pasen, Hemelvaart, Pinksteren en met Kerst wordt in de gemeente IJzendoorn evangeliesatiefolders bezorgd. Met Kerst en Pasen wordt het kerkblad “Kerkklanken” huis aan huis bezorgd.
Met bid- en dankdag krijgen de kinderen in de kerk een kerkboekje, om iets over de kerkdienst in te schrijven of te tekenen.
Een keer in de twee jaar staan we als kerk ook op de jaarlijkse rommelmarkt om zo mensen in contact te brengen met het Evangelie. Op die dag is de kerk ook open om te bezichtigen.

Dagboekjes GZB:
In november worden er dagboekjes “Een Handvol Koren” verkocht.

Collecten:
Het geld uit de zendingsbussen is voor de zendingscommissie. Het geld staat bij de diaconie op de bankrekening. Er wordt door de diaconie ook gecollecteerd voor de zending. Dat maken zij over aan de desbetreffende zendingsorganisatie.

Voorzitter: Dhr. G. Hommersom (0344-643110)
Secretaresse: Mevr. A. Van Hal de Vree (0344-643338)

Preek mee luisteren- of kijken:

Hier vindt u het programma voor de paasviering op tweede paasdag

Hier kunt u de paasviering van 2e paasdag terugkijken

Kerkdienstgemist.nl
Geachte meeluisteraars, wellicht heeft u de afgelopen en de komende zondag(en) uw bijdrage aan de collecten in de diensten niet kunnen afstaan. U kunt uw bijdrage (eventueel voor meerdere zondagen tegelijk) overmaken op rekeningnummer: NL66RABO0347901298 van de Kerkvoogdij Hervormde Gemeente IJzendoorn en NL55RABO0347911390 van de Diaconie.
U kunt uw bijdrage natuurlijk ook opsparen en later alsnog in de kerk geven.
Opnamen
Tijdens de diensten worden beeldopnamen gemaakt die uitgezonden worden via kerkdienst gemist. In verband met de AVG richtlijnen wordt zoveel als mogelijk is gedaan om te voorkomen dat er kerkgangers in beeld komen. Mocht u er moeite mee hebben dat dit desondanks toch kan gebeuren dan kunt u dit aangeven bij de dienstdoende koster. Hij kan er dan voor zorgen dat u een plaats achter de camera kunt innemen om te voorkomen dat u in beeld komt.

Actuele wijzigingen: Onder het kopje 'Kerkdiensten' kunt u bij 'liturgie' de desbetreffende dienst meteen terugkijken door op de eronderstaande link te drukken. Onder 'Bij ons te gast' is 'Koffiedrinken' toegevoegd.
Onder het kopje 'Kringwerk' is 'Gebedskring' toegevoegd.

Bij de Kerkdiensten
Hartelijk welkom in de diensten, ook wanneer u als gast de kerkdienst bijwoont.

Zondag 14 april
De morgendienst luisteren we naar het slot van het Johannesevangelie. Jezus spreekt daar op een nieuwsgierige vraag van Petrus over Johannes. Wat hij zegt over Johannes begrijpt Petrus niet. Hij krijgt een terechtwijzend antwoord. En ook een uitnodigend bevel.
In de avonddienst gaat het over de heiligmaking van mensen door de Heilige Geest. Dan lezen we een gedeelte uit een brief van Johannes.
En! na de avonddienst is er preekbespreking. Voor jong en oud!
Hieronder het stukje dat ik naar de jongeren stuurde:
Zoals jullie zondag hoorden houden we de preek bespreking over de morgenpreek waarin het over Johannes gaat. Over een persoon uit de Bijbel is voor sommigen eenvoudig.
Anderen hebben misschien meer met een thema. De avondpreek is uit de Ned. Geloofsbelijdenis art.24. Dat gaat over heiliging of heilig leven dat de Heiligg Geest in ons werkt door te geloven.
Naar beide preken dus goed luisteren.
Vragen om die zondagmiddag vast over na te denken volgen nog wel op de website bij de liturgie.
En... als je met een heel andere vraag komt, is er ruimte genoeg om daar ook op in te gaan
Allen hartelijk welkom in beide diensten.

Bijbeltekst: "Wees dan waakzaam, want u weet niet op welk moment uw Heere komen zal". (Matth. 24: 42)

Collectemunten bestellen

CD van een preek bestellen

Bij ons te gast?